Nu börjar jag blogga igen ;-)

Jag träffade många döva på Dövas dag-firande i Piteå. Jag fick ofta frågan varför jag inte längre bloggar...Det beror på en rad orsaker, bla, tidsbrist och viktiga uppdrag och jobb som jag hade under sommaren:
konferensen i Dublin för döva akademiker
två veckors kurs i lingvistisk teckenspråk för döva i Sri Lanka i juli och en högstatus -konferens om teckenspråket i Tanzania i augusti, 12-14 sept Dövas Dag i Bratislava , Slovakien, 19-21 sept Dövas Dag i Piteå. 

Men  men Jag måste nog börja blogga igen. 
Nästa Dövas Dag äger rum i Colombo , Sri Lanka. fred 26 -  lörd 27 sept Jag ska flyga dit på onsdag från Sthlm och är framme på torsdagen. 
Jag har föreläsning om teckenspråkets betydelse för döva och hörselskadade och dövas ställning i Sverige, och samt om intressepolitiskt arbete. Jag ska träffa bland annat politiker och myndighetsfolket också. Syftet med resan är att teckenspråket ska accepteras fullt ut, som ett undervisningsspråk i dövskolorna och stärka dövas ställning. 

Att jobba för dövas rättigheter i Sri Lanka är mitt kall.

Kolla gärna på hemsidan Dövförbundet i Sri Lanka. http://slcfed.org/index.asp
De behöver pengar för ett bygg av dövförbundet. De har köpt en tomt i Colombo. 
Läs gärna artikeln om Sri Lanka i dövas tidning som jag skrev. 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej! Jag skulle kolla om http://slcfed.org/index.asp men detstämmer ej adress på intrenet. som Error..

Mvh Johanna B-kh

2010-03-12 @ 07:31:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0