Vackra segelbåtar på besök i Stockholm

image40

Stockholm är så vackert speciellt under sommaren. Det vimlar av båtar överallt.
Stockholm är verkligen nordens venedig.


 


image34

Stockholm fick under en helg i slutet av juli, ett celerbert besök av många vackra, stilfulla segelbåtar från världen, Ryssland, Polen , Sydamerika...m.m.



image35

Vid kajerna runt söder mälarstrand gästades flera stora mastfartyg "tallships". Det var många celebrera båtar.


image39

Och så kom ett kraftigt regnoväder, så fick jag avbryta fotografering...typiskt svenskt sommarväder!! Så sprang in i skyddet....


Kommentarer
Postat av: Erika


Tycker samma sak som du att segelbåtar är så vackra... Jag dreglar alltid efter det! HOppas att jag får det en vacker dag... Kanske till min 50 års present.. Vem vet?... *blink*
Kram// Erika

2007-09-30 @ 22:50:05
URL: http://www.metrobloggen.se/erika57
Postat av: Askungen

Grymma bilder !

2007-11-19 @ 07:42:54
URL: http://www.metrobloggen.se/askungen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0