Söndag 28 oktober

Äntligen hemma - borta bra men hemma bäst. Jag kom hem , flyget från Köpenhamn sent igår kväll, så jag missade ett privat program igår kväll. Flyget var försenat pga SAS som hade DASH flyget ställde till igen, o halvkraschade i Kastrup... suck. Det är iallafall en glad nyhet att SAS slutar flyga med DASH för all framtid.
Nog om DASH.

I år firar Dövas Nordiska Råd 100-års jubileum och det firas med föredrag och filmvisning.
I torsdags hade SDR ett förbundsstyrelsemöte på Danska dövförbundets kansli. Det var gemytligt och huserar i ett charmigt renoverat hus, ligger centralt i Köpenhamn.
I fredags hade Danska dövförbundet och samt Dövas Nordiska Råd arrangerat en hel konferensdag av olika intressanta föreläsningar om utbildningen och dövskolorna i framtiden. Deltagarna från alla dövasförbunden i nordsika länder och hela styrelsen från EUD och en stor del av WFD var också på plats. Det var en bra tillfälle för deltagarna att träffas och diskutera aktuella utbildningsfrågor och övriga frågor. Det var mycket aktuellt och viktigt
Det finns både positiva och negativa tendenser om dövskolan som en skolform i framtid.

Jag återkommer mer om detta. Jag har fullt upp med jobbet på universitetet idag, söndag! och imorgon, så jag väntar med mer innehållet och nya bilder om den nordiska konferensen om utbildningsfrågor i Köpenhamn.
Håll ut ! ;-)

Kommentarer
Postat av: jenny

Nu har jag äntligen hittat din blogg, ser verkligen framemat att få följa din mycket intressanta blogg!

2007-11-01 @ 09:29:25
URL: http://jennyk.blogg.se
Postat av: Jörgen

Hej Mats!

Kul att du bloggar! Det tycker jag att du ska fortsätta med. Thumbs up.

Ett förslag: ha mindre antal länkar. Det ökar läsbarheten - och länka enbart där det är befogat (läs: svåra att finna via t.ex Google - annars kan de hitta själva),

2007-11-11 @ 03:58:34
Postat av: Askungen

Läser..

2007-11-19 @ 07:35:28
URL: http://www.metrobloggen.se/askungen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0