En unikt historisk händelse - International Deaf Day i Colombo fredag 26 sept 2008.

Jag sitter i longue i Doha, Qatar flygplats och skriver några rader härifrån , 
Jag är helt nöjd med min insats. min föreläsning om teckenspråkets betydelse för
döva och dövas rätt till teckenspråket. 30 timmars flyg är värt besväret!

Minister för massmedia och kommunikation och statssekreterare för socialdepartmentet
(social service and social Welfare) med följe 20-30 personer
plus oppositionsledare från parlamentet
var med på international Deaf day. Det är över min förväntan minst sagt.
Vi hade bra samtal med minister och oppositionsledaren från parlamentet. De
verkar vara lyhörda. De fick bla informationsmaterial och en bok bilingualism
från sdr
Bevakningen av detta möte och föreläsningen var stor. Tv och nationella tidningar var där.
Det är ett stort steg åt rätt håll.
Det är ett unikt och synnerligen historiskt möte mellan döva och den absoluta
makthavaren på den här nivån.
Bilder på min blogg kommer. De kommer att maila fotografier från detta möte


Kommentarer
Postat av: deaf-khaled

stl je suis au deaf tu mreci

www.sdrf.se

2012-06-24 @ 00:08:08
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0